Tilbage til Menu
Flere Med Dig End Mod Dig
af Josef Prince

I er af Gud, mine børn, og har overvundet dem, fordi han, som er i jer, er større end den, der er i verden.
1 Johannes 4:4.

Når du eller en du holder af står over for en skræmmende medicinsk tilstand, kan spørgsmål, som du ikke har svar på, ofte overvælde dit sind.

Hvad skal vi gøre? Hvor lang tid har jeg? Hvem skal passe mine børn? Hvordan skal jeg have råd til behandlingen? Vil jeg nogensinde være den samme? Hvorfor mig?

Hvad kan du gøre, når dine tanker er helt ude af kontrol, og du kun kan forestille dig, at det værste er på vej?

Bibelen optager følgende beretning i 2 Kongebog 6 til vores opmuntring. Israels fjender var så desperate efter at fange profeten Elisa, at de sendte en stor hær med heste og vogne om natten og omringede byen, hvor han opholdt sig. Da Elisas tjener vågnede og så denne hær, fortvivlede han og råbte af frygt: "Hvad skal vi gøre?"

Må jeg invitere dig til selv at læse, hvad der derefter skete?

"Så han [Elisha] svarede: 'Frygt ikke, for de, der er med os, er flere end dem, der er med dem.' Og Elisa bad og sagde: "Herre, åben dog hans øjne, så han kan se!" Så åbnede Herren den unge mands øjne, og han så. Og se, bjerget var fyldt med heste og ildvogne rundt omkring Elisa."
— 2 Kongebog 6:16-17.

Det kan føles som om en formidabel hær af symptomer, negative rapporter og måske endda finansiel gæld har omgivet dig. Men, elskede, frygt ikke, for dem, der er med dig, er så meget mere end dem, der er sammen med dem.

Lige nu beder jeg til, at Herren vil åbne dine øjne, så du kan se legioner af engle, der er placeret omkring dig. Fjern øjnene fra dine fjender. Dine fjenders evne til at såre dig er intet sammenlignet med din Guds storhed og hans magt til at frelse dig.

Fjern dine øjne fra fjenden, så du kan se den overordnede storhed af Guds kraft mod dig. Den samme mægtige magt, som oprejste vor Herre Jesus fra graven, den samme magt, som satte ham ved Guds højre hånd i de himmelske steder - langt over alle fyrster, magt, magt og herredømme og hvert navn, der nævnes, ikke kun i denne tidsalder, men også i den kommende tid (Ef. 1:19-21) – arbejder for dig og for din elskede!

Er human papillomavirus et navn? Er bakteriel meningitis et navn? Er Parkinsons sygdom et navn? Så må den give efter for Jesus, som sidder ved Faderens højre hånd, langt over sygdommene. Og fordi du er i Kristus i dag, som han er, så er du også i denne verden (1 Joh 4:17)!

Til Dag 37
OP